Openbare ruimte

Riolering

Met dit bedrag betalen we de medewerkers die werken aan de riolering in Almere. Het gaat om ongeveer 20 fte. Daarnaast huren we personeel in voor het uitvoeren van rioolmetingen en maken we inkoopkosten voor het vegen van de straten.

Al deze kosten betalen we uit de inkomsten van de rioolheffing.

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2020

baten 2020

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

personeel

1,3

1,6

1,7

1,7

1,9

1,9

1,9

inhuur

0,6

0,5

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

inkoop

0,0

0,0

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

doorbelasting

0,0

-0,1

totaal

1,8

0,0

2,1

0,0

1,9

0,0

1,9

0,0

2,1

0,0

2,1

0,0

2,1

0,0

Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?

Deze activiteit is:

1% tot 25% beïnvloedbaar

Met het personeel wat wij hebben, voeren wij onze wettelijke taken op het gebied van riolering uit. We kunnen er wel voor kiezen om minder inspecties te doen.

De kosten worden gedekt uit de rioolhefing. Als de kosten wijzigen, wijzigt ook de hoogte van de rioolheffing. De inkomsten uit de rioolheffing mogen niet hoger zijn dan de kosten.

Maatschappelijke gevolgen

Als we minder medewerkers hebben dan kan dit betekenen dat we over onvoldoende technische kennis beschikken en onvoldoende toezicht houden. Dit kan leiden tot ontevreden bewoners, extra kosten en in het slechtste geval tot een onveilige openbare ruimte.

Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?

  • Als gevolg van krapte op de arbeidsmarkt bestaat de kans dat wij onvoldoende technisch personeel kunnen vinden. Daardoor moeten we (duurder) personeel inhuren.
  • De hoeveelheid werkzaamheden kunnen per jaar (sterk) verschillen. Daardoor bestaat het risico dat wij onvoldoende personeel hebben om in piekjaren de werkzaamheden uit te voeren.
Deze pagina is gebouwd op 04/14/2023 12:23:57 met de export van 04/14/2023 11:53:05