Met dit bedrag betalen we de medewerkers die werken aan de riolering in Almere. Het gaat om ongeveer 20 fte. Daarnaast huren we personeel in voor het uitvoeren van rioolmetingen en maken we inkoopkosten voor het vegen van de straten. Al deze kosten betalen we uit de inkomsten van de rioolheffing. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
personeel | 1,3 | 1,6 | 1,7 | 1,7 | 1,9 | 1,9 | 1,9 | |||||||
inhuur | 0,6 | 0,5 | 0,2 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
inkoop | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
doorbelasting | 0,0 | -0,1 | ||||||||||||
totaal | 1,8 | 0,0 | 2,1 | 0,0 | 1,9 | 0,0 | 1,9 | 0,0 | 2,1 | 0,0 | 2,1 | 0,0 | 2,1 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | 1% tot 25% beïnvloedbaar | ||
Met het personeel wat wij hebben, voeren wij onze wettelijke taken op het gebied van riolering uit. We kunnen er wel voor kiezen om minder inspecties te doen. De kosten worden gedekt uit de rioolhefing. Als de kosten wijzigen, wijzigt ook de hoogte van de rioolheffing. De inkomsten uit de rioolheffing mogen niet hoger zijn dan de kosten. |
Maatschappelijke gevolgen
Als we minder medewerkers hebben dan kan dit betekenen dat we over onvoldoende technische kennis beschikken en onvoldoende toezicht houden. Dit kan leiden tot ontevreden bewoners, extra kosten en in het slechtste geval tot een onveilige openbare ruimte. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
|
---|