Dienstverlening en samenwerking met de stad

Wijkontwikkeling

Met dit geld betalen we personeel. Het gaat in totaal om 14 fte. Deze medewerkers zijn actief in de wijk. Het gaat bijvoorbeeld om gebiedsmanagers, adviseurs leefbaarheid en gebiedssecretarissen. Zij zetten zich in voor de leefbaarheid van de wijk en de stad. Ze houden contact met collega’s en spelen signalen uit de dagelijkse praktijk door. Ook zijn ze betrokken bij gemeentebrede opgaven die de leefbaarheid raken, zoals de ondersteuning van bewonersinitiatieven. Ze behandelen aanvragen voor de wijkbudgetten, bijvoorbeeld van bewonersinitiatieven, en doen voorstellen voor de inzet van budget uit het Fonds Wijkontwikkeling.

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2020

baten 2020

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

personeel

1,3

1,3

1,4

1,4

1,4

1,4

1,4

inhuur

0,1

inkoop

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

totaal

1,4

0,0

1,3

0,0

1,4

0,0

1,4

0,0

1,4

0,0

1,4

0,0

1,4

0,0

Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?

Deze activiteit is:

volledig beïnvloedbaar

De kosten zijn volledig beïnvloedbaar. De beïnvloedbaarheid van personeel brengt wel frictiekosten met zich mee.

Maatschappelijke gevolgen

Dit geld gebruiken we om goed in verbinding te blijven met de inwoners van Almere. Als we hier minder of geen geld meer voor uitgeven dan weten we minder goed wat er speelt onder de inwoners en neemt de afstand tot hen toe.

Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?

Als er in bepaalde wijken veel gebeurt dan bestaat de kans dat de huidige inzet van de medewerkers niet genoeg is. We moeten dan mogelijk extra personeelskosten maken.

Deze pagina is gebouwd op 04/14/2023 12:23:57 met de export van 04/14/2023 11:53:05