Met dit bedrag betalen we het personeel. Deze medewerkers houden zich bezig met advies over hoe wij minima kunnen helpen. Mensen die leven van een minimumloon of minder noemen we minima. Het grootste deel van deze medewerkers houden zich bezig met het bestedingsplan armoede en schulden. Zij hebben bijvoorbeeld contacten met onze partners, zoals de PLANgroep, de Schoor, Humanitas en Voedselbank Almere. De overige medewerkers worden ingezet voor schuldhulpverlening. Deze medewerkers houden zich bezig met het oplossen van betalingsachterstanden of schulden, zoals huur en lokale belastingen. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
personeel | 1,3 | 0,1 | 0,9 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | ||||||
inhuur | 0,0 | 0,1 | ||||||||||||
totaal | 1,3 | 0,1 | 1,0 | 0,0 | 1,0 | 0,0 | 1,0 | 0,0 | 1,0 | 0,0 | 1,0 | 0,0 | 1,0 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | 50% tot 75% beïnvloedbaar | ||
Minimabeleid is met uitzondering van schuldhulpverlening geen wettelijke taak. |
Maatschappelijke gevolgen
Als we minder beleid maken en adviseren over hoe we minima kunnen helpen dan sluit ons beleid minder goed aan op wat er speelt in de stad. Mogelijk zal het aantal mensen met schuldenproblematiek toenemen, de druk op de psychische hulpverlening stijgen en de kansenongelijkheid in de stad vergroot worden. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Als gevolg van slechte economische omstandigheden kunnen meer mensen in financiële problemen komen en kan het beroep op ondersteuning vanuit het minimabeleid toenemen. Hierdoor bestaat de kans dat we meer mensen moeten inzetten waardoor we meer kosten maken. |
---|