Ontwikkeling van de stad

FVA ontwikkeling van de stad

Het wordt steeds drukker op de wegen in en om Almere. We willen daarom de A27 verbreden zodat de doorstroming van het verkeer beter is. We willen dit doen op het deel tussen Eemnes en afslag Almere-Haven (N305). De regio’s Flevoland, ’t Gooi en Utrecht zijn dan beter te bereiken.

In het bestuurlijk overleg Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) is besloten om eerst te verkennen wat dit betekent voor de infrastructuur, ruimte en transport. Aan ons is gevraagd om € 0,5 miljoen bij te dragen in de kosten om de verbreding uit te voeren in 2024.

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2020

baten 2020

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

inkoop

0,5

bestemde reserve

0,5

totaal

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,5

0,5

0,0

0,0

0,0

0,0

Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?

Deze activiteit is:

1% tot 25% beïnvloedbaar

We hebben met het Rijk en de provincie Flevoland in het bestuurlijk overleg afspraken gemaakt over waar het geld uit de reserve Fonds Verstedelijking Almere aan uitgegeven mag worden. Deze afspraken zijn gemaakt in het kader van de Rijksstructuurvisie Amsterdam Almere Markermeer (RRAAM). We kunnen dus niet zelfstandig besluiten het geld ergens anders aan uit te geven.

Maatschappelijke gevolgen

Als het project niet wordt uitgevoerd dan zullen mogelijk minder mensen Almere bezoeken.

Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?

Door (economische) ontwikkelingen en prijsstijgingen bestaat de kans dat de kosten voor de verschillende investeringen hoger zijn dan begroot. We moeten dan extra kosten maken.  

Deze pagina is gebouwd op 04/14/2023 12:23:57 met de export van 04/14/2023 11:53:05