Het wordt steeds drukker op de wegen in en om Almere. We willen daarom de A27 verbreden zodat de doorstroming van het verkeer beter is. We willen dit doen op het deel tussen Eemnes en afslag Almere-Haven (N305). De regio’s Flevoland, ’t Gooi en Utrecht zijn dan beter te bereiken. In het bestuurlijk overleg Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) is besloten om eerst te verkennen wat dit betekent voor de infrastructuur, ruimte en transport. Aan ons is gevraagd om € 0,5 miljoen bij te dragen in de kosten om de verbreding uit te voeren in 2024. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
inkoop | 0,5 | |||||||||||||
bestemde reserve | 0,5 | |||||||||||||
totaal | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,5 | 0,5 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | 1% tot 25% beïnvloedbaar | ||
We hebben met het Rijk en de provincie Flevoland in het bestuurlijk overleg afspraken gemaakt over waar het geld uit de reserve Fonds Verstedelijking Almere aan uitgegeven mag worden. Deze afspraken zijn gemaakt in het kader van de Rijksstructuurvisie Amsterdam Almere Markermeer (RRAAM). We kunnen dus niet zelfstandig besluiten het geld ergens anders aan uit te geven. |
Maatschappelijke gevolgen
Als het project niet wordt uitgevoerd dan zullen mogelijk minder mensen Almere bezoeken. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Door (economische) ontwikkelingen en prijsstijgingen bestaat de kans dat de kosten voor de verschillende investeringen hoger zijn dan begroot. We moeten dan extra kosten maken. |
---|