Wij besteden geld aan cultuureducatie voor leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs. Dit zijn mensen die zowel werkzaam zijn als leraar en als begeleider van kunstactiviteiten om leerlingen zo eerder met kunst en cultuur in aanraking te brengen. Wij steunen dit door subsidies te geven. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
subsidie | 1,1 | 1,2 | 1,2 | 1,3 | 1,3 | 1,3 | 1,3 | |||||||
totaal | 1,1 | 0,0 | 1,2 | 0,0 | 1,2 | 0,0 | 1,3 | 0,0 | 1,3 | 0,0 | 1,3 | 0,0 | 1,3 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | volledig beïnvloedbaar | ||
Aan deze uitgaven zijn geen wettelijke verplichtingen verbonden. Vanaf 2025 is het budget volledig beïnvloedbaar. Wij hebben afspraken gemaakt om subsidie te geven aan verschillende scholen tot en met 2024. We werken in Almere met een cultuurplan dat loopt van 2019 tot en met 2024. Het college B&W en de gemeenteraad hebben hierin de intentie uitgesproken om meerjarig te investeren in cultuur in Almere door middel van subsidies. Onderdeel van dit plan is het herzien van de manier waarop wij subsidie geven aan de cultuursector. Onze subsidies aan diverse instellingen zijn nu structureel begroot. |
Maatschappelijke gevolgen
Met cultuureducatie dragen wij bij aan de ontwikkeling van kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs. Zonder cultuureducatie komen deze kinderen misschien niet in aanraking met verschillende vormen van cultuur. Zij zullen dit dan zelf moeten ontdekken. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Voor deze activiteit zien wij geen risico's met een financieel gevolg. |
---|