Dit zijn middelen die wij inzetten om het hoger onderwijs in Almere te stimuleren. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
subsidie | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
inkoop | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||||||
totaal | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | volledig beïnvloedbaar | ||
Deze post is volledig beïnvloedbaar. Wij hebben geen wettelijke verplichting om te investeren in het hoger onderwijs. De subsidie(s) die wij geven is ook op korte termijn beïnvloedbaar. Daarbij moet wel vermeld worden dat we de intentie hebben uitgesproken om de instelling(en) te steunen voor meerdere jaren. |
Maatschappelijke gevolgen
Almere wil graag meer hoger onderwijs. Als er meer studenten zijn in Almere krijgen we een goede mix in de stad van mensen die een praktische opleiding hebben gevolgd en mensen die een theoretisch opleiding hebben gevolgd. Studenten willen niet alleen een goede studie volgen. Ze willen ook in een leuke stad wonen waar genoeg te doen is. De studentenverenigingen en de jaarlijkse introductie zijn belangrijk voor het studentenleven. Zonder actief studentenleven leren studenten elkaar minder goed kennen. Sommige studenten zullen er dan voor kiezen om in een andere stad te gaan studeren, waar wel activiteiten worden georganiseerd. Dat is niet alleen belangrijk voor de studenten zelf. Het is ook belangrijk voor de stad. Als er meer studenten zijn, is het aantrekkelijker voor bedrijven om zich in Almere te vestigen, en meer bedrijven betekent meer banen. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Voor deze activiteit zien wij geen risico's met een financieel gevolg. |
---|