Met dit geld betalen we het salaris van de burgemeester en de wethouders (het college B&W). Daarnaast houden we een deel van het geld apart. Dit is bedoeld om later het pensioen of het wachtgeld van een oud-wethouder te betalen. Dit is wettelijk verplicht. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
personeel | 1,0 | 1,0 | 1,4 | 1,7 | 1,7 | 1,7 | 1,4 | |||||||
inkoop | 0,2 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
voorziening | 1,1 | 0,4 | 1,4 | 0,3 | 2,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | |||||
totaal | 2,3 | 0,0 | 1,5 | 1,4 | 1,8 | 2,0 | 2,7 | 0,0 | 2,7 | 0,0 | 2,8 | 0,0 | 2,5 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | 25% tot 50% beïnvloedbaar | ||
We mogen zelf bepalen hoeveel wethouders we het college B&W laten vormen. Wel hebben we een wettelijke verplichting om de burgemeester en wethouders een vergoeding te betalen. De hoogte hiervan staat vast. Daarnaast zijn we verplicht om aan oud-wethouders wachtgeld en pensioen uit te betalen. |
Maatschappelijke gevolgen
Als de omvang van het college B&W kleiner wordt zal de portefeuille per wethouder groter worden. Het college moet hun aandacht meer verdelen. Zij kunnen dan hun taken mogelijk minder goed uitvoeren. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
|
---|