Wij maken kosten voor de opvang en ondersteuning van Oekraïense vluchtelingen. Het gaat hierbij met name om uitgaven voor leefgeld, huisvesting (huur, verbouwen en realiseren van opvanglocaties), beheer opvanglocaties (locatiemanagement, schoonmaak, energiekosten e.d.) en personele inzet. Deze kosten worden deels op basis van werkelijke kosten en deels op basis van normbedragen vergoed door het Rijk. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
inkoop | 14,1 | |||||||||||||
subsidieontvangst | 21,3 | 2,5 | 1,6 | 0,7 | 0,7 | |||||||||
afschrijving | 0,8 | 2,5 | 1,6 | 0,7 | 0,7 | |||||||||
totaal | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 14,9 | 21,3 | 2,5 | 2,5 | 1,6 | 1,6 | 0,7 | 0,7 | 0,7 | 0,7 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | 1% tot 25% beïnvloedbaar | ||
Er is op korte termijn geen invloed op het aantal op te vangen Oekrainse vluchtelingen. De manier waarop de opvang qua huisvesting (grote opvanglocatie(s) versus meerdere kleinere opvanglocatie(s) is wel beïnvloedbaar. |
Maatschappelijke gevolgen
Als de opvang niet goed geregeld is kan onrust ontstaan onder de inwoners van Almere en bij de Oekrainers zelf. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
n.v.t. |
---|