Overhead en bedrijfsvoering

Vastgoed en facilitaire zaken

We maken personeelskosten. Ongeveer 18 fte werkt aan het beheren van ons vastgoed. Dit is met uitzondering van onze onderwijsgebouwen. Deze personeelskosten staan bij de activiteit apparaatskosten onderwijshuisvesting. Daarnaast geeft 2 fte advies over het totaal van ons vastgoed. Ook zet ongeveer 1 fte zich in voor het geven van juridisch advies over vastgoed.

Alle gebouwen worden geregistreerd in het gebouwbeheersysteem Planon, hiervoor betalen we licentie- en advieskosten. Dit kopen we in. Daarnaast betalen we de kosten voor het inspecteren van vastgoed en het registreren, ontsluiten, analyseren en inzichtelijk maken van ruimtelijke en geografische gegevens.

Ook worden er onderhoudskosten gemaakt in opdracht van externe partijen, dit moeten zij aan ons betalen. De overige ontvangsten zijn subsidie inkomsten voor investeringen in duurzaamheidsmaatregelen.

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2020

baten 2020

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

personeel

1,4

1,6

1,7

1,9

2,0

2,1

2,0

inhuur

0,1

0,4

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

beheer

0,1

0,1

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

inkoop

0,6

0,5

0,7

1,1

1,1

1,1

1,1

subsidieontvangst

0,0

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

overig

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

afschrijving

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

onderhoudsvoorz.

0,2

0,1

kapitaallastenreserve

0,1

totaal

2,2

0,2

2,7

0,3

2,9

0,2

3,2

0,2

3,3

0,2

3,4

0,2

3,4

0,2

Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?

Deze activiteit is:

1% tot 25% beïnvloedbaar

De personeelskosten zijn beperkt beïnvloedbaar omdat de taken grotendeels wettelijk verplicht zijn, bijvoorbeeld voor het bijhouden van de geografische gegevens.

Om het systeem operationeel te houden moeten er licentiekosten worden betaald. Inspecties zijn noodzakelijk om de wettelijk voorgeschreven keuringen uit te voeren en het noodzakelijk groot onderhoud.

Maatschappelijke gevolgen

Als wij minder personeel hebben voor de registratie en het beheer van ons vastgoed dan krijgen de gebouwen achterstallig onderhoud. Dit leidt tot waardevermindering en mogelijke onveilige situaties.

Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?

Wij zien voor deze activiteit geen risico's met een financieel gevolg.

Deze pagina is gebouwd op 04/14/2023 12:23:57 met de export van 04/14/2023 11:53:05