Met dit bedragen betalen we de medewerkers van personeelszaken. Zij houden zich met de volgende activiteiten bezig:
|
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
personeel | 3,8 | 3,7 | 0,0 | 3,6 | 3,9 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | ||||||
inhuur | 0,1 | 0,0 | 0,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |||||||
inkoop | 0,4 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
totaal | 4,3 | 0,0 | 3,9 | 0,0 | 4,0 | 0,0 | 4,1 | 0,0 | 4,1 | 0,0 | 4,1 | 0,0 | 4,1 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | 25% tot 50% beïnvloedbaar | ||
Een aantal taken zijn wettelijk verplicht. Hierbij kan je denken aan de salarisadministratie en een bedrijfsarts. De taken rondom werving en selectie en de Almere Academie zijn niet wettelijk verplicht en daarmee beïnvloedbaar. |
Maatschappelijke gevolgen
De medewerkers die zich bezig houden met personeelszaken ondersteunen de afdelingen. Als we hier minder geld aan uitgeven dan moeten we het werk met minder medewerkers doen. Afdelingen zullen dan meer zelf moeten doen. Het indirect maatschappelijk gevolg kan dan zijn dat het werk wat we doen in en voor de stad van minder kwaliteit is of langer duurt. Dit komt omdat de medewerkers zich minder op één taak kunnen richten. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Wij zijn hier geen risico's met een financieel gevolg. |
---|