Overhead en bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

In het stadsarchief verzamelen en bewaren we de archieven van de gemeente en van inwoners uit stad. Dit is bijvoorbeeld een grote collectie foto's, boeken, tijdschriften en videomateriaal. We delen deze ook met de inwoners. Zo is er bijvoorbeeld een tentoonstelling gemaakt over Almere van Boven.

We hebben een stadsarchivaris die verantwoordelijk is voor het stadsarchief. De stadsarchivaris wordt ondersteund door medewerkers. Zij hebben de taak om het archief te beheren en beschikbaar te stellen zodat dit voldoet aan de wettelijke eisen. Ook houden zij toezicht op het informatie- en archiefbeheer binnen de gemeente. Zij stellen jaarlijks een rapportage op die wordt gedeeld met de provincie Flevoland.

Uit de rest van het budget betalen we de huur van het deel van de bibliotheek waar het Stadsarchief zit. We betalen ook voor het digitaal opslaan en beveiligen van ons archief.

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2020

baten 2020

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

personeel

0,1

0,2

0,4

0,5

0,5

0,5

0,5

inhuur

0,1

0,2

inkoop

0,2

0,2

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

afschrijving

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

totaal

0,4

0,0

0,6

0,0

0,6

0,0

0,7

0,0

0,7

0,0

0,7

0,0

0,7

0,0

Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?

Deze activiteit is:

1% tot 25% beïnvloedbaar

Het grootste deel van dit budget geven wij uit aan wettelijke taken om het archief op orde te houden. Het deel dat wij uitgeven aan bijvoorbeeld tentoonstellingen van het archief is wel beïnvloedbaar. Dit is minder dan 10% van het budget.

Maatschappelijke gevolgen

Als wij hier minder geld aan uitgeven dan kan er minder worden gedaan aan publiciteit, zoals tentoonstellingen en actief contact maken met inwoners.

Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?

  • Als gevolg van brand of andere oorzaken bestaat de kans dat het archief verloren of beschadigd raakt waardoor we extra kosten moeten maken om dit te herstellen.
  • Als gevolg van een wijziging van de Archiefwet bestaat de kans dat de wijze waarop wij ons archief beheren moet veranderen waardoor we extra kosten moeten maken.
Deze pagina is gebouwd op 04/14/2023 12:23:57 met de export van 04/14/2023 11:53:05